Julkaistu

Jenni Kulmalan perustama verkkokauppa Jujuna.fi myy ompelukaavoja ja -tarvikkeita. Kauppa on kasvanut nopeasti hyvin suosituksi. Kasvaneen suosion myötä Jujuna joutui valitettavasti myös toteamaan, että verkkokauppa voi kaatua vaikka kesken kampanjan, mikäli sen palvelinympäristö ja ylläpito eivät skaalaudu kasvun mukana.

Jujuna käytti aiemmin Seravon WP-palvelun kilpailijaa, joka mainostaa tarjoavansa maailman nopeimpia WordPress-palvelimia. Nopeudesta ei kuitenkaan ole hyötyä, mikäli koko verkkokauppa kaatuu kesken menestyvän kampanjan, kuten Jujunan tapauksessa kävi. Sivuston yskiminen kävijäryntäyksen alla saattaa olla verkkokaupalle suorastaan kohtalokasta, sillä tarjolla oleva myyntipotentiaali jää hyödyntämättä. Kun asiakas haluaa ostaa, on sivuston yksinkertaisesti toimittava.

Jennin hälytti apuun WordPress-kehitykseen ja markkinointiin erikoistuneen Innovitalen, joka siirsi sivuston Seravon WP-palveluun. Seravolla on vankka kokemus WooCommerce-sivustojen ylläpidosta ja korkeiden liikennepiikkien hallinnasta. Seravon palvelinten nopeuden on todettu olevan huippuluokkaa myös ulkopuolisten mittausten toimesta.

Jo siinä vaiheessa, kun kopio sivustosta oli siirretty Seravon palvelimille, oli riippumattoman Webpagetest.org:n mittauksessa nähtävissä, että Seravon palvelin oli olennaisesti aikaisempaa ympäristöä nopeampi. Varsinainen suorityskyky WooCommercen luotettavuuden osalta puolestaan nähtiin, kun kauppias järjesti kampanjan, jossa luvattiin ilmaisia tuotteita asiakkaille.

Jujuna ämpäritestin ilmoitus

Mikä sitten oli testin lopputulos? Kauppa kävi kuin siima ja verkkokauppa toimi juuri kuten sen pitääkin. Seuraavana aamuna kauppias kiitteli hyvistä yöunista.

Myös sivuston kehittäjä oli tyytyväinen.

Kauppa toimi oikein kivasti! :) Ei niin mitään hidastumista havaittavissa.

Niko Vittaniemi, Innovitale

Kommentoi

Lue lisää

Kategoriassa: Asiakastarina

Loihen verkkokauppa nopeammaksi WooCommercelle optimoidulla palvelimella

Loihe on kotimaisuuteen ja vastuullisuuteen satsaava mainos- ja myynninedistämistuotteiden toimittaja, joka on viime vuosina panostanut voimakkaasti verkkokauppaan – tai oikeastaan useampaan. Loihe ei tarjoa asiakkailleen pelkästään asiakkaan yritysilmeellä olevia mainostuotteita, vaan myös kokonaisia verkkokauppoja asiakkaan brändin tueksi.

22.1.2021

Hosting-palvelun valinta web-toimiston näkökulmasta

Hosting-ratkaisulla on kriittinen rooli jokaisen verkkopalvelun toteutuksessa. Väärin perustein valittu hosting-ratkaisu pilaa pahimmassa tapauksessa muuten laadukkaasti toteutetun verkkopalvelun.

29.12.2020

Koronavilkku.fi Suomen suosituin sivusto 31.8.2020?

Tekikö koronavilkku.fi Suomen nettihistorian ennätyksen 31.8.2020 kun 935 000 vierailijaa kävi vuorokaudessa?

4.9.2020

Arvomme ovat arvojemme summa

Mikko Saari on täynnä yrittäjähenkeä. Saari suhtautuu haasteisiin proaktiivisesti, uusia ja tarpeellisia työkaluja keksien. Halu päihittää esteet ja hidasteet näkyy […]

4.6.2020

Rekki – kestävää kehitystä muotimaailmaan

Asiakastarina Rekkistä, käytettyjen merkkivaatteiden verkkokaupasta, jonka jatkuvan kasvun tuomia haasteita me ratkomme.

12.5.2020

Pyynikin käsityöläispanimo – sisulla läpi liekkien

Tulestakin feenikslinnun lailla noussut suomalainen Pyynikin käsityöläispanimo tuottaa juotavaa yli kahden miljoonan litran tuotantokapasiteetilla. Tarina lähti liikkeelle siitä, kun pienen […]

7.5.2020