Asiakastarina Rekkistä, käytettyjen merkkivaatteiden verkkokaupasta, jonka jatkuvan kasvun tuomia haasteita me ratkomme.
Julkaistu
Päivitetty

Muotia kulutetaan tänä päivänä enemmän kuin koskaan aiemmin. Samalla vaatteiden elinkaari on lyhentynyt, aiheuttaen merkittävää haittaa ja rasitusta ympäristölle. Koko maailman väestöstä jopa yksi kuudesta työskentelee muotialalla, mutta vain harva heistä keskittyy ympäristöystävällisiin käytäntöihin, kuten Seravon hosting-asiakas Rekki.

Rekki on luonut käytettyjen merkkivaatteiden verkkokaupan, jossa jokaisella on mahdollisuus myydä tuotteitaan ja samalla antaa vaatteilleen ja asusteilleen uusi elämä. Koska Rekin toiminta painottuu internetiin, ovat verkkosivut tärkeässä avainasemassa – ne muodostavat Rekin koko liiketoiminnan ytimen. Verkkosivusto toimii samanaikaisesti näyteikkunana, myyntivälineenä, sovitustilana, kassakoneena ja asiakaspalvelutiskinä. Näin ollen kaikki mikä liittyy verkkosivuston toimivuuteen, vaikuttaa suoraan Rekin liiketoimintaan.

Conscious consumerism and fashion can go hand in hand
Tietoinen kulutus ja muoti voivat kulkea käsi kädessä.

Piikit verkkoliikenteessä – tärkeä vakio

Monet verkkokauppiaat kohtaavat äkillisiä muutoksia verkkoliikenteen määrissä, niin kutsuttuna piikkeinä. Piikkejä voi muodostua esimerkiksi kampanjoiden ja lomien aikana. Rekille tämä on arkipäivää. Koska käytetyt merkkituotteet ovat sekä edullisia että haluttuja, piikit ajoittuvat yleensä uusien tuotteiden lisäämisen tai uuden blogikirjoituksen yhteyteen.

Kuten Rekin perustaja Tatu Sahrman toteaa: ”Satojen tuotteiden julkaiseminen samanaikaisesti aiheuttaa suuria haasteita WordPressille. WordPress ei luonnostaan käsittele näin massiivisia aikataulutettuja julkaisuja kovin hyvin, joten verkkosivujen toimivuus nojautuu vahvasti palvelimeen ja siihen optimoituun hostingympäristöön.”

Elämä helpottui Seravon myötä

Rekin alkuun kuului stressaavia aikoja, sillä hosting-palveluntarjoajat eivät yksinkertaisesti kyenneet vastaamaan verkkosivuston vaatimuksiin ja tarpeisiin. Koska asiakasmäärä ja tuotevalikoima kuitenkin jatkoivat kasvamistaan, täytyi Rekin alkaa etisiä luotettavampaa kumppania.

”Saimme vihdoin kuulla Seravosta. Kaikki vaikutti lupaavalta, sillä Seravo keskittyy yksinomaan WordPress-sivustojen ylläpitoon”, Tatu muistelee. ”Hyppäsimme Seravon asiakkaaksi haasteidemme kera. Olimme iloisia nähdessämme, että Seravo onnistui ratkaisemaan perustavanlaatuiset haasteemme.”

Google-tutkimuksen mukaan Seravo ylittää kilpailijansa nopeudessa.

Vaikka verkkosivuston suosion jatkuva kasvu on nostanut esiin myös uusia haasteita, Seravon asiantuntemuksen ansiosta nämä haasteet on huomioitu ja ratkaistu yhdessä.

Olemme olleet tyytyväisiä kehittäjille tarjottuihin työkaluihin sekä Seravon jatkuvaan innovaatioon palvelunsa kehittämiseksi.

Taru Sahrman, Rekki

”Hostingpalvelun lisäksi olemme olleet tyytyväisiä kehittäjille tarjottuihin työkaluihin, sekä Seravon jatkuvaan innovaatioon palvelunsa eri alueiden kehittämiseksi. Kirsikan kakun päällä muodostavat hyvä kommunikaatio yhteyshenkilömme kanssa, sekä yhteydenpito erilaisten automatisoitujen kanavien ja raportointiominaisuuksien kautta. Ne antavat meille selkeän kuvan verkkosivustomme tilasta”, Tatu mainitsee.

Tampereella vuonna 2015 perustettu Rekki keskittyy liiketoimintansa kasvattamiseen niin Suomen sisällä kuin kansainvälisestikin. Esimerkiksi vuonna 2019 Rekki avasi verkkokaupan myös naapurimaassamme Virossa.

Nykypäivän kuluttaja on muotiteollisuuden suhteen tietoisempi, älykkäämpi ja huomaavaisempi kuin koskaan aikaisemmin. Muuttuneiden kulutustottumusten ansiosta olemme varmoja, että Rekin tulevaisuus on valoisa: he voivat ottaa luottavaisin mielin vastaan tulevia haasteita tietäen, että verkkosivustoa ylläpitävä palvelinympäristö on nopea ja luotettava.

Mikäli haluat ostaa merkkituotteita ympäristöystävällisellä tavalla, vieraile osoitteessa rekki.fi. Jos puolestaan etsit luotettavaa hosting-palvelun tarjoajaa, tutustu WordPress-palvelupaketteihimme.

Kommentoi

Lue lisää

Kategoriassa: Asiakastarina

Loihen verkkokauppa nopeammaksi WooCommercelle optimoidulla palvelimella

Loihe on kotimaisuuteen ja vastuullisuuteen satsaava mainos- ja myynninedistämistuotteiden toimittaja, joka on viime vuosina panostanut voimakkaasti verkkokauppaan – tai oikeastaan useampaan. Loihe ei tarjoa asiakkailleen pelkästään asiakkaan yritysilmeellä olevia mainostuotteita, vaan myös kokonaisia verkkokauppoja asiakkaan brändin tueksi.

22.1.2021

Hosting-palvelun valinta web-toimiston näkökulmasta

Hosting-ratkaisulla on kriittinen rooli jokaisen verkkopalvelun toteutuksessa. Väärin perustein valittu hosting-ratkaisu pilaa pahimmassa tapauksessa muuten laadukkaasti toteutetun verkkopalvelun.

29.12.2020

Koronavilkku.fi Suomen suosituin sivusto 31.8.2020?

Tekikö koronavilkku.fi Suomen nettihistorian ennätyksen 31.8.2020 kun 935 000 vierailijaa kävi vuorokaudessa?

4.9.2020

Arvomme ovat arvojemme summa

Mikko Saari on täynnä yrittäjähenkeä. Saari suhtautuu haasteisiin proaktiivisesti, uusia ja tarpeellisia työkaluja keksien. Halu päihittää esteet ja hidasteet näkyy […]

4.6.2020

Pyynikin käsityöläispanimo – sisulla läpi liekkien

Tulestakin feenikslinnun lailla noussut suomalainen Pyynikin käsityöläispanimo tuottaa juotavaa yli kahden miljoonan litran tuotantokapasiteetilla. Tarina lähti liikkeelle siitä, kun pienen […]

7.5.2020

MariaDB luottaa Seravoon

MariaDB on yksi maailman suosituimmista vapaaseen lähdekoodin perustuvista tietokannoista, jonka ylläpidosta vastaa MariaDB Foundation. Se, kuinka MySQL:n alunperin luonut kehittäjätiimi […]

16.4.2020