Julkaistu
Päivitetty

Olemme vaihtaneet Seravon asiakaspalvelun taustajärjestelmää. Asiakaspalvelu palvelee muutoksesta huolimatta osoitteesta help@seravo.com käsin, mutta suomenkielisen käyttäjädokumentaation sijainti on muuttunut. Se löytyy nykyään osoitteesta help.seravo.fi. Englanninkielinen dokumentaatio löytyy puolestaan edelleen osoitteesta help.seravo.com

Julkistimme aiemmin ottavamme käyttöön uuden työkalun asiakaspalvelumme tueksi ja paremman palvelun takaamiseksi. Tuosta julkistuksesta on nyt kulunut puoli vuotta, joten oli aika arvioida miten paljon alustasta on ollut meille apua jokapäiväisessä työssä, sekä pohtia onko palvelussa kenties parantamisen varaa.

Alusta, jonka aluksi otimme käyttöön on avoimen lähdekoodin ohjelmisto nimeltä Helpy.io, joka on palvellut meitä kohtuullisen hyvin. Ajan myötä olemme kuitenkin huomanneet, että palvelusta puuttuu tiettyjä tärkeitä ominaisuuksia. Tämän lisäksi Helpyn toimintavarmuudessa on ollut välillä parantamisen varaa. Nämä seikat sai meidät etsimään vaihtoehtoista ja luotettavampaa palvelua.

Vertailtuamme erilaisia palveluja päätimme tutustua tarkemmin Help Scout nimiseen asiakaspalvelun tukijärjestelmään. Kyseinen palvelu on kokemuksemme mukaan kypsempi tuote kuin Helpy.io ja se tuo mukanaan paljon kaivattuja ominaisuuksia mm. viestien käsittelyn ja palvelun saatavuuden suhteen. Help Scoutin koodipohja ei kuitenkaan ole avointa lähdekoodia, aihe jota tulemme käsittelemään erillisessä blogiartikkelissa tuonnempana.

Kuinka tämä vaikuttaa minuun?

Asiakkaan näkökulmasta on todennäköisesti kiinnostavinta, mikä vaikutus tällä muutoksella on päivittäiseen viestintään Seravon asiakaspalvelun kanssa. Sen osalta mikään ei muutu suurimmalle osalle asiakkaistamme. Asiakaspalvelun sähköpostina toimii edelleen help@seravo.com. Käyttäjädokumentaation osalta eri kieliversiot löytyvät muutoksen jälkeen hieman eri paikoista kuin aiemmin: suomenkielinen dokumentaatio löytyy osoitteesta help.seravo.fi ja englanninkielinen osoitteesta help.seravo.com.

Taustajärjestelmän muutoksen johdosta poistuu mahdollisuus kirjautua tukialustalle ja tarkastella omien tikettien tilannetta. Tätä mahdollisuutta ei ole kuitenkaan käyttänyt kuin kourallinen asiakkaita, joten isommassa mittakaavassa tarkasteltuna uuden järjestelmän hyödyt ovat suuremmat kuin siitä seuraavat menetykset yhden ominaisuuden osalta.

Onko sinulla kysyttävää tästä muutoksesta vai kaipaatko apua jonkun muun asian kanssa? Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä osoitteessa help@seravo.com!

Kommentit (2)

Kommentoi

Lue lisää

Kategoriassa: WP-Palvelu

PHP 8.0 julkaistu, Seravo tukenut sen kehitystä

Ohjelmointikieli PHP:n uusi versio PHP 8.0 on julkaistu tänään 26.11.2020. Suurin osa WordPress-julkaisujärjestelmästä on kirjoitettu PHP:lla, joten tällä on pitkällä aikavälillä olennainen vaikutus WP-ekosysteemiin.

26.11.2020

WordCamp Online 2020

Seravo sponsoroi WordCamp Finland Online 2020 tapahtumaa. Lue mitä aiheita Seravon puhujilla tapahtumassa oli ja montako osallistujaa virtuaalikonferenssi tavoitti.

17.11.2020

WooCommerce 4.7 on julkaistu

Marraskuun 10. päivä julkaistiin WooCommercen versio 4.7. Kyseessä on minor-versio joka on täysin yhteensopiva aiemman 4.6 version kanssa. Vaadittu WordPress-versio […]

12.11.2020

Seravon lisäosa entistäkin hyödyllisempi

Seravon asiakkaille uusia ominaisuuksia WordPressin hallintapaneeliin

9.10.2020

Työntekijöille ilmaiset kasvomaskit ja käsineet

Seravo jakaa ilmaiseksi henkilökunnalleen kahta asiaa tartuntariskin vähentämiseksi. Tiedätkö mistä muusta on hyötyä kasvomaskin lisäksi?

11.9.2020

Webinaari: PHP:n profilointi Xdebugin avulla

Peruutimme keväällä 2020 kaikki paikan päällä järjestettävät koulutuksemme COVID-19 vuoksi ja korvasimme ne ilmaisilla webinaareilla, jotka osoittautuivat erittäin suosituiksi, joten […]

7.8.2020