Julkaistu
Päivitetty

Olemme vaihtaneet Seravon asiakaspalvelun taustajärjestelmää. Asiakaspalvelu palvelee muutoksesta huolimatta osoitteesta help@seravo.com käsin, mutta suomenkielisen käyttäjädokumentaation sijainti on muuttunut. Se löytyy nykyään osoitteesta help.seravo.fi. Englanninkielinen dokumentaatio löytyy puolestaan edelleen osoitteesta help.seravo.com

Julkistimme aiemmin ottavamme käyttöön uuden työkalun asiakaspalvelumme tueksi ja paremman palvelun takaamiseksi. Tuosta julkistuksesta on nyt kulunut puoli vuotta, joten oli aika arvioida miten paljon alustasta on ollut meille apua jokapäiväisessä työssä, sekä pohtia onko palvelussa kenties parantamisen varaa.

Alusta, jonka aluksi otimme käyttöön on avoimen lähdekoodin ohjelmisto nimeltä Helpy.io, joka on palvellut meitä kohtuullisen hyvin. Ajan myötä olemme kuitenkin huomanneet, että palvelusta puuttuu tiettyjä tärkeitä ominaisuuksia. Tämän lisäksi Helpyn toimintavarmuudessa on ollut välillä parantamisen varaa. Nämä seikat sai meidät etsimään vaihtoehtoista ja luotettavampaa palvelua.

Vertailtuamme erilaisia palveluja päätimme tutustua tarkemmin Help Scout nimiseen asiakaspalvelun tukijärjestelmään. Kyseinen palvelu on kokemuksemme mukaan kypsempi tuote kuin Helpy.io ja se tuo mukanaan paljon kaivattuja ominaisuuksia mm. viestien käsittelyn ja palvelun saatavuuden suhteen. Help Scoutin koodipohja ei kuitenkaan ole avointa lähdekoodia, aihe jota tulemme käsittelemään erillisessä blogiartikkelissa tuonnempana.

Kuinka tämä vaikuttaa minuun?

Asiakkaan näkökulmasta on todennäköisesti kiinnostavinta, mikä vaikutus tällä muutoksella on päivittäiseen viestintään Seravon asiakaspalvelun kanssa. Sen osalta mikään ei muutu suurimmalle osalle asiakkaistamme. Asiakaspalvelun sähköpostina toimii edelleen help@seravo.com. Käyttäjädokumentaation osalta eri kieliversiot löytyvät muutoksen jälkeen hieman eri paikoista kuin aiemmin: suomenkielinen dokumentaatio löytyy osoitteesta help.seravo.fi ja englanninkielinen osoitteesta help.seravo.com.

Taustajärjestelmän muutoksen johdosta poistuu mahdollisuus kirjautua tukialustalle ja tarkastella omien tikettien tilannetta. Tätä mahdollisuutta ei ole kuitenkaan käyttänyt kuin kourallinen asiakkaita, joten isommassa mittakaavassa tarkasteltuna uuden järjestelmän hyödyt ovat suuremmat kuin siitä seuraavat menetykset yhden ominaisuuden osalta.

Onko sinulla kysyttävää tästä muutoksesta vai kaipaatko apua jonkun muun asian kanssa? Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä osoitteessa help@seravo.com!